Kaffe och spilld mjölk

Mjukt ljus från balkongen smeker varsamt, och lungorna andas friskt.
Från köket letar sig dofter av nybryggt kaffe, spilld mjölk, bröd och sylt fram till mig där jag står.

Drar på mig ett par slitna jeans, en tröja som är alldeles för stor, och skruvar upp volymen som låter edith backlunds stämma fylla vardagsrummet, ännu en liten bit.

Det är lördag och munnen ler.


Idag borde jag leta nya jeans, har slitit ut de svarta.

Afterwork på pet sounds igår fick mig att skratta. Ett varmt skratt som sken ikapp med solen utanför.

Nu äter jag bröd med sylt och låter kaffet väcka mig till liv.
Kanske blir det en inflyttningsfest ikväll.
Life is good.



                I'm a true believer.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback