Stora julpyntardagen...

Det är jullov!!!!!!!
Inte en dag för tidigt!

Började lovet med en rejäl sovmorgon, följt av fika på stan med en smaskig bakelse som avslutning :)

Sedan lite inköp och hem för julpyntstajm!

Bar ner sakerna från vinden (jag slog huvudet i takbjälken!! AJ!!!) med mycket möda, 2 kartonger plus plastgranskartong balanserades på samma gång som jag låste upp ytterdörren...Are you impressed? I am!

Sedan började det evinerliga svärandet och hårkliandet när plastgranen skulle monteras i julgransfoten, när dess grenar skulle säras på och bres ut. Det tog nästan en timme...

Sedan kom jag till det som alltid ger rysningar längs ryggraden..julgransbelysningen.
Som ett fullständigt kaosoväder låg alla ljusen med tillhörande sladd på golvet i en enda röra (hade jag inte lagt iordning det ordentligt förra året heller?? det trodde jag...)
När väl röran var utredd inleddes den njutfulla pyntningen.
Till john lennons jullåt dracks det glögg och kläddes gran så det stod härliga till, till och med Ernst skulle varit avundsjuk på mitt mys.

Nu när jag ligger här i soffan och tittar på skenet från granen och alla andra pyntpryttlar jag pyntat lägenheten med, så känner jag äntligen att julkänslan börjar infinna sig!

dagens låt - Sahara hotnights - Visit to Vienna.


Kommentarer:
Postat av: Malin

God jul!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback