Härliga äro teknikens under

En lugn morgon utan träning, lyx!
Gott kaffe till frukosten med shimolis skiva i bakgrunden skapade ett lugn i mig.
Ett lugn som försvann på jobbet där den intensivaste dagen i mannaminne gjorde att jag knappt visste vad jag hette (lovar, fick fundera när mor ringde straxt efteråt) när den var över.
Utmattad stapplade jag till tåget och efter ungefär en halvtimme i soffan blev det lite soppa och grönsaker innan jag kände mig någorlunda återställt.

Digital-tv:n strulade..som vanligt..härliga äro teknikens under tänkte rob när han yttrade några berömda mindre vackra ord i soffan.

Nu var det väl tur i oturen för jag fick en del jobb gjort.

Sedan följde en mycket spännande telefonkonferens (ny upplevelse!) för ett styrelsemöte.
Mååååånga ord sades om extremt lite, och det var inte utan att epitetet "silence is golden" kom att bli ett mantra i mitt huvud under detta möte.

Lite te på det och sedan en hög med "att göra" pyssel för jobbet innan jag (i skrivande stund är det en låååång stund kvar) faller ihop i sängen, pigg och sugen...eller inte.. på en ny lång dag...

Snart är det dock fredag och då blir det galej med kostymfest!

Dagens ord är : bängligt = att företa sig något krångligt, omständigt eller dumdristigt. (översatt från norrländsk grammatisk ordbok)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback