Måndag hela veckan?

Minns ni den där småcharmiga knaskomedin med Bill Murray som vänder mot slutet och blir någon slags söt romantisk feel good historia? Ni vet, där han först får en tillvaro från helvetet genom att återuppleva samma dag om och om igen, och det är en måndag?

Om jag skulle få återuppleva den här måndagen om och om igen så skulle det visserligen inte vara någon dag signerad belsebub alias mister 666, men speciellt spännande skulle den nog inte bli.

Vaknade kvart över 4...yehaaaaaa....Somna om tänkte rob, det tänkte förtretligt nog inte kroppen. Efter en kvarts försök var det lika bra att stiga upp och träna lite hemmaövningar innan det blev dusch och frukost.

Te i en bersåkopp och en rostad trekant i soffan till Rosie Thomas toner gjorde att det ändå kändes som en härlig start på dagen, och den där Bill Murray feel good-känslan infann sig faktiskt.

.....bara för att försvinna något senare på södra station när det tredje inställda pendeltåget var ett faktum.
CRAP precis i sista sekund till jobbet, och jag var tvungen att plocka fram lite material.
Möttes av en välkomstkommitté som såg mer besviken än glad ut att jag dök upp i korridoren.
Efter en timme och tjugo minuter kändes det ändå som de faktiskt saknat mig lite, feel good känslan började återkomma...

.....skrivaren funkade inte...men CRAP och CRAP igen.
Men man tager vad man haver sa Kajsa Warg och det gick helt okej ändå resten av dagen.
Avslutade med en snabb kaffe, några samtal, och sedan ett kul planeringsmöte, innan jag sa tack och hej till kollegorna och åkte hem, eh försenad av pendeltåget, peppar peppar!

Direkt till träningen, hej och hå karlsson blå och en timme och 20 minuter senare så sjönk jag ner mer eller mindre heldöd i soffan. Tryckte in lite pasta, och sedan plockade jag fram laptopen för att visa världen att jag faktiskt lever (finns man inte om man inte har en blogg nuförtiden?!? tål att tänka på!) genom att uppdatera en omstartad blogg till tonerna av paris poppiga synthdängor från 2002.

Mer te och ett kex förgyllde en behagligt trött kropp i soffan.
Imorgon blir det friluftsaktiviteter på jobbet och sedan fika med förhoppningsvis äckligt mycket kalorier att skämma bort sig med.

En ganska bra feel good-bill-murray-dag ändå, tål nog att levas om någon gång till iaf.
      Imorgon hoppas jag att kroppen inte skriker "tjingeling du glade" förrän 07:30, så kul är det inte med deja vu ändå....

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback