Påskhälsning från tepojken

Stora snöflingor dansar utanför fönstret.
 Den stickade tröjan är mjuk och varm och värmer mig i soffan.

I högtalarna strömmar toner ut som får mig att minnas lördagsmorgnar på mammas gata.
 Sådana tillfällen då köket doftade kanelbullar och varm choklad med mycket kakao i.
 Sådana ögonblick då jag och mina kusiner kivades runt köksbordet med bulle i ena handen och ett tjuvnyp på gång med den andra.

När solen tittade fram imorse satt jag med en tekopp och tittade.
       En varm tanke i en kall kropp, tekoppen värmde händerna och innehållet fick det inre att vakna till liv och läpparna att formas till ett leende.

  Dagen känns som ett pöppnat påskägg, jag hoppas innehållet blir trevligt. 

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback