poppar fram på stadens gator =)

Sovmorgon :)

Lite dra sig i sängen med kaffe och något trevligt att läsa, mysiga tankar i huvudet.

Sedan spelade granne nummer 2 (av den något mer irriterande sorten) dansbandshits på hög volym...ajajjajaja mina öron led.

Tog en tur ut mot tunnelbanan och stora staden. Gråhetens nyanser ute gjorde att mitt bostadsområde andades ddr och kalla kriget känslor av högklassig öststatsstil, men lite härlig musik i i-poden gjorde att jag poppade ut ur tunnelbanan och flöt fram på stadens gator med ett härligt humör. (Måste ha sett kul ut med en liten knasboll som gick omrking i en fladdrande halsduk och nynnade gladpop)
Ett armbandsurs-inköp senare hade jag promenerat in på ett lite cafe och njöt av en varm smörgås med riklig salladstallrik som tillbehör. Kaffekoppen avnjöts två gånger om innan jag vandrade vidare i ett ganska härligt gråväder. Små färgklickar här och var i form av converseskor, halsdukar och mössor gjorde att mitt leende höll sig kvar under hela promenixen runt södermalm.

Väl hemma gick till och med disken enkelt till lite kentmusik och gammal hederlig 80-talspop.
Fika i soffan och lite glatt samtal med en kompis.

Några rader i "att flyga drake" (oh så bra den är faktiskt) gjorde sitt för sinnet.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback