Slips på jobbet och invasion från fabror blå i området...


Efter sovmorgon med en härlig kaffe på pendeltåget klev jag in på jobbet och möttes av busvisslingar och varma och snälla kommentarrer från de flesta, min klädsel med skjorta och slips och en svart cardigan väckte många frågor heeeeeeeeeeela dagen med diverse gissningar om vad orsaken var till detta klädval.
Men bara jag vet varför jag kände för denna "dress code" just idag :)

   En härlig jobbdag som gick så fort som de korta onsdagar brukar göra.

 ......döm om min förvåning när det stod (jag skojar inte) 3 piketbussar, 2 ambulanser, en brandbild och 6 polisbilar utanför på gatan, med megafoner avspärringar och en insatsstyrka med skyddsvästar, hjälmar och vapen beredda...

Satte nästan te:t i halsen. Nyfiket försökte jag betrakta alla vardagshjältarna som sprang runt som myror på uppåttjack i grannområdet. Var det en övning, hade konsum rånats, eller var de ute efter mig efter arga samtal från min sura granne?? Många var förslagen mellan teklunkarna.
Svaret skulle komma snart anade jag, gick in med den tomma tekoppen, svarade i den ringande telefonen (mor vem annars?) och funderade nyfiket på hur upplösningen av detta drama skulel te sig.
Döm om min förvåning ca 2 minuter senare när jag kliver ut på balkongen igen och allt och alla är bara helt fullkomligt och totalt BORTA!
Vars tog alla vägen, så fort dessutom....och framförallt, varför sa inggen vad som hade hänt??? Kommer ju avlida av nyfikenhet (har hört att detta annars drabbar främst äldre damer i övre 60-årsåldern med katt och stora öron) inom kort!!!

Nu sitter jag i soffan med en filt och granskar nyhetssändningarna med en förhoppning om att få en lösning på mysteriet.

Till det sker har jag bestämt mig för att det var en övning..mm..absolut!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback