A midsummer nights dream?

Jag har SOMMARLOV! Tjohooooo!
Sedan jag släppte iväg eleverna på torsdagen den 11:e, så har jag haft en dags kompledigt (mohahahaha), varit i Enköping, varit i Stockholm och jobbat de sista 2 dagarna, packat (kan ingen skriva en packa för dummies snart?!?), farit till Enköping igen för träningsläger- midsommar- träningsläger.

Som om detta flängande fram och tillbaka inte skulle vara nog så ska jag åka till Hudiksvall kommande helg och tävla i SM i mitt skytte, efter det lär det bli en mellanlandning till i Enköping innan jag till slut är tillbaka i Stockholm igen på måndag...puh..hängde ni med...jag gör det knappt själv!

Lite väl fartfylld start av sommaren kanske, känns som den riktiga semestern börjar först efter SM, men då ska det jädrar i mig bli lots of chillande, fikande och allmänna måbra-situationer!

Midsommarafton ja, kändes mer som halloween eller något liknande....regn..och regn..lite grått molnväder och sedan..just det regn! Fick bli lite hänga inne-dag med spel, film och snack istället för ute under bar himmel fest.

Jag har återupptäckt småkakor för övrigt...tur att jag tränar nu och att mor har kvoter på kakorna till kaffet...

Tänkte plocka blommor att lägga under kudden. Vissa påpekade att  "det där gäller ju bara tjejer", jag hävdade bestämt att vi lever i ett jämställt samhälle. Nu föll planen ändå för jag hittade bara 3 sorters blommor...typiskt....här har man tagit sig till "landet" utanför Enköping och så finns det färre blommor här än hemma.

Drömde ändå under natten...very strange...drömde att jag satt på ett cafe, "Did you give the world some love today hey baby?" med Doris spelades i högtalarna, och en tjej med  mörkt hår, jeans och svart-vit randig t-shirt kom fram och satte sig och sa ngt som verkade göra mig väldigt lycklig, det är det jag minns av drömmen...very strange..undrar vad det betyder? Är det ett tecken på att jag kommer att träffa någon i sommar, eller är det bara ett bevis på att jag varit singel alldeles för länge, som några kompisar säger?

Till dess att det eventuellt händer så får jag väl vårda min gamla kärlek, musiken.
Dagens låt: Naked in the rain med Shimoli.

 

Kommentarer:
Postat av: anna

du var på fel plats, jag hade underbart väder på midsommar. låg och solade innan vi grillade, det var skönt!

2009-06-25 @ 11:40:40

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback