AB Snigelexpressen

Idag vaknade jag faktiskt lite senare, först vid 6 slog mina mörkblå ögon upp sig.

Åt lite frukost på verandan; flingor med mjölk och jordgubbar, en limekiwi, och och en kopp kaffe.

När morgonljuset letade sig fram såg ängen ut som en bild ur en dröm. A kodak moment, for sure...borde ha tagit en bild...attans.


Gick och lade mig igen en stund efter frukost, jag har ju semester :)


Följde med far till stormarknaden för att handla mat. Lovade ju i ett svagt ögonblick igår att jag skulle laga italiensk middag, och då behövde jag ingredienser till pesto. En bra affär det där, stort utbud, trevlig personal trivsamt att lunka runt..OM det inte vore för alla !"%¤"#" PENSIONÄRER. Allvarligt talat de har all tid i världen...men nog ska de sinka ALLA så fort de ska göra något i affären...


Jag ställde mig vid tobaksbutiken vid kassorna efter att vi hade betalat och packat våra varor. Ställde mig i vad jag trodde var en kö....men neeeeeeeej då..här hade de, håll i er; NUMMERLAPPSSYSTEM!

But why undrar jag, jag menar är det svårt att bara stå i en kö och vänta på sin tur? Tyckte det var märkligt först, sedan förstod jag anledningen: PENSIONÄRERNA. Jag hade ett nummer fram när jag tog min lapp...men damen före mig skulle lämna in lottoraden, samt kolla massor med lotter "jag vet inte om jag vunnit- hur fungerar det här med triss, jag minns inte". GAAAAH ! Som om detta inte var nog skulle hon samtala med den stackars (förmodligen sommarjbbande) unga kassörskan om varenda lott. Det tog minst 20 minuter innan det blev min tur. Jag hade ju hunnit ta bilen till macken några kilometer bort på den tiden, istället stod jag i ab snigelexpressens kö och svor tyst för mig själv och intalade mig att "ta det lugnt, du har semester".


Efter mathandlandet blev det dagens pass på skjutbanan.

Känns som sm-formen börjar närma sig, kändes bra även om det var varmt.


Efter god middag med italienskt tema blev det sedan lite kaffe och titt i gamla fotoalbum (man såg inte klok ut när man var sisådär 18-19 vill jag påpeka), innan det blev stort popcorn kalas till Charlie & the chocolate factory. Johnny Depp är inte någon ultimat willy wonka, men en bra film är det ändå.

Om jag fick skapa ett sånt wonka-fantastiskt godis skulle det bli en chokladbit som skapade kärlek tror jag.


Imorgon blir det förmodligen en tur neråt stan (Enköping) mor och far ska göra annat så jag får roa mig själv, lär bli minst en FIKA på ngt av alla de mysiga caféer som finns där.


Dagens låt: Say what you want - Texas feat Wu Tang Clan


Kommentarer:
Postat av: *skrattar*

Jadu...detta känner jag igen! Man kan ju fundera ett ögonblick på varför pensionärer har så förbenat bråttom ut vid morgnarnas rusningstrafik...även eftermiddagens om jag inte missminner mig! Hur det kommer sig att de formligen kaaaastar sig på bussarna(inga balansproblem där inte;)) men när de ska av....då gäller TÅLAMOD pust....ett steg i taget. Så dagens råd "hav tålamod".:)

2009-07-15 @ 10:54:52

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback