Bakom mina solglasögon

Sov ända till kl 06:40 idag, kors i taket, jag tror kroppen håller på att ställa om sig till sommarlov :)

Fixade och trixade lite med mors dator och fick till sist ordning på den (efter en hel del svordomar, lyckades till och med uppfinna några nya).


Tog en dag på stan. Enköping log med sin bästa sol och efter en liten stadsvandring slank blev det dags för ett cafébesök för påfyllning av vätska (man smälte ju bort i värmen).


Det finns MÅNGA fikaställen i Enköping. Hamnade på ett ställe som verkade vara populärt bland stans yngre befolkning, mysigt ställe. Trevlig personal och mycket gott kaffe!  5 kaffebönor av 5 möjliga, helt klart ett ställe som kommer få återbesök i sommar. Blåbärspajen smakade som en dröm...


Shopping var ju annars det som stod på dagens schema. Visade sig att det Enköping har i charmväg vägs upp av ett ganska klent utbud när det gäller klädbutiker. I blame de stora köpcentrakomplexen en bit ifrån stan, USCH för dem!
Jag letade igenom hela stan efter kläder (vilket iofs gick ganska fort...) på jakt efter kortbyxor. Lyckades inte hitta några i min storlek, hur stor ska man behöva vara egentligen? Har vi närmat oss USA-storlekar eller är det bara klädbutikerna som tror det?

Mycket trevlig personal i samtliga butiker dock, stor skillnad mot Stockholm. En mycket trevlig tjej på jeansbutiken fixade och donade och letade igenom lagret för att hitta t-shirt i just min storlek, hon var borta i en kvart, och förklarade att hon hade fått klättra upp på en hylla för att få ner packen med tröjor, vilket hade varit knepigt, för hon var ju bara 1.50 lång och stegen var borta...charmigt som sagt.
Lyckades till och med fynda lite; ett par t-shirts med härliga tryck, och ett par nedsatta ray-ban solbrillor av just den modell jag alltid velat ha. När jag klev ut ur butiken iförd nya solglasögon och satte i-pódlurarna till öronen var låtvalet givet och textraden som spelades upp från låtlistan var sååå rätt; "bakom mina solglasögon kan jag va mig själv, allting blir så vackert...." . Ibland är shopping lycka, tragiskt nog :)


Det här är en mysig stad, och när jag gick förbi en mäklarbyrå fastnade jag vid en och annan annons och drömde mig faktiskt bort en liten stund...tänk om...


Kina-mat till middag, mums, ibland är det skön semesterfeeling på take-away käk, indeed.

Sommarens måste; första avsnittet av Morden i Midsommer blev kvällens happening, även om jag inte fick te och gurksmörgåsar till (vilket nerköp från när jag ser det hemma, hmpf!) så var det en halmcharmig stund framför  tv:n.


Imorgon är det mer träning på schemat och jag ska börja att packa så smått inför SM också.

Har tagit en del bilder också som jag tänkte föra in i datorn.

Börjar kännas som att semestern tar fart nu, skön känsla!


Dagens låt: Dancing the whole way home med Miss Li


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback